Cпівпраця бібліотекаря з батьками у формуванні читацьких інтересів дітей.
         «Тільки там, де читають батьки, зростає дитина, яка читає», - сказав Януш Корчак. І це насправді так. Інтерес до читання значною мірою залежить від ставлення до книги в сімї.
         Виховання любові до книги розпочинається саме з тієї митті, коли дитина вперше перегорне сторінки гарно ілюстрованої книги. Читаючи дитині книжку, показуючи малюнки, батьки знайомлять її з навколишнім  світом саме із сторінок книги. Не вміючи ще розмовляти, дитина «читає» - безпомилково показує малюнки із зображенням звірів, птахів, героїв казок. Спілкуючись із книгою – слухаючи, читаючи разом із батьками або самостійно – діти залучаються до активно мовленнєвої діяльності, розвивають навички читання, опановують рідну мову. У дітей, чиї батьки люблять читати, швидше розвинеться смак до читання, стверджує І. І. Тихомирова, ніж у тих, чиї батьки не подають в цьому прикладу. Коли батьки читають разом з дітьми - це зближує їх. А також допомагає дитині краще засвоїти їх зміст. А оскільки з різних видів текстів саме художні раніше інших виявляються посередниками в емоційному спілкуванні дитини з дорослими, виступаючими для нього носіями досвіду людства, читання-слухання художніх творів є початковим етапом залучення дитини до читання взагалі.
       Наразі дуже гостра проблема сімейного читання зберегти й збагатити традиції спільного читання й обговорення книг дорослими та дітьми. Саме тому проводимо з батьками бесід на батьківських зборах про читання в родині. Також проводимо опитування батьків стосовно сімейного читання. (Додаток 4)
       Підводячі підсумки опитування можна сказати що в родині сімейне читання стає рідким явищем. З дітьми читають близько 30% батьків. Тому зустрічаючись на батьківських зборах, пояснюємо як зацікавити дітей читанням. Даємо поради з виховання маленького читача. Якщо дитина не любить читати, то їй найкраще підійде щадний режим читання: дитина читає 1 – 2 рядки й отримує короткочасний відпочинок. Таку можливість  дають  книжки з великими картинками й одним – двома реченнями внизу.
Розвиток  техніки  читання сповільнюється через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до четвертого слова,  учень   уже  не пам’ятає першого. Корисні такі вправи: багаторазове читання,  читання  будь-якого тексту в  темпі  скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.
Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням із максимально  доступною  швидкістю. За командою «Блискавка» дитина читає з прискоренням протягом 20 секунд, надалі тривалість збільшують до 2-х хвилин.
Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати мовчки, стежити та встигати за дорослим.
Вправа «Хто швидше?». На стіл кладуть картки зі статтею. Потрібно знайти конкретне речення в одній із  карток , « ковзаючи » очима по  тексту .
Вправу «Губи» використовують із  метою  чіткого розмежування дітьми читання  мовчки  та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою « Читати  мовчки» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губів.
Таким чином,  батьки  можуть вибрати одну з форм  або  чергувати перелічені форми та методи роботи, щоб постійно підтримувати інтерес до читання молодшого школяра.
Отже, дитяче читання - це не тільки завдання педагогів з навчання дітей елементарних навичок читання, це не тільки завдання батьків зацікавити дитину якимись художніми творами, це не тільки завдання бібліотекарів показати кращі книги, справа йде набагато складніше. Читання дітей - це ключ до життя в інформаційному суспільстві.

Комментариев нет:

Отправить комментарий