Cпівпраця бібліотекаря з батьками
у формуванні читацьких інтересів дітей.
«Тільки там, де читають батьки, зростає
дитина, яка читає», - сказав Януш Корчак. І це насправді так. Інтерес до
читання значною мірою залежить від ставлення до книги в сім’ї.
Виховання любові до книги
розпочинається саме з тієї митті, коли дитина
вперше перегорне сторінки гарно ілюстрованої книги. Читаючи дитині книжку,
показуючи малюнки, батьки знайомлять її з навколишнім світом саме із сторінок книги. Не вміючи ще розмовляти, дитина «читає» -
безпомилково показує малюнки із зображенням звірів, птахів, героїв казок. Спілкуючись
із книгою – слухаючи, читаючи разом із батьками або самостійно – діти
залучаються до активно мовленнєвої діяльності, розвивають навички читання,
опановують рідну мову. У дітей, чиї батьки люблять читати, швидше
розвинеться смак до читання, стверджує І. І. Тихомирова, ніж у тих, чиї батьки
не подають в цьому прикладу. Коли батьки читають разом з дітьми - це зближує
їх. А також допомагає дитині краще засвоїти їх зміст. А оскільки з різних видів
текстів саме художні раніше інших виявляються посередниками в емоційному спілкуванні дитини з
дорослими, виступаючими для нього носіями досвіду людства, читання-слухання
художніх творів є початковим етапом залучення дитини до читання взагалі.
Наразі дуже гостра проблема сімейного
читання зберегти й збагатити традиції спільного читання й обговорення книг
дорослими та дітьми. Саме тому проводимо з батьками бесід на батьківських зборах про читання в родині. Також проводимо опитування батьків
стосовно сімейного читання. (Додаток 4)
Підводячі підсумки опитування можна
сказати що в родині сімейне читання стає рідким явищем. З дітьми читають близько 30% батьків. Тому зустрічаючись на
батьківських зборах, пояснюємо як зацікавити дітей читанням.
Даємо поради з виховання маленького читача. Якщо дитина не любить читати, то їй найкраще
підійде щадний режим читання: дитина читає 1 – 2 рядки й отримує короткочасний
відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими картинками й одним – двома
реченнями внизу.
Розвиток техніки
читання сповільнюється через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до
четвертого слова, учень уже
не пам’ятає першого. Корисні такі вправи: багаторазове читання, читання
будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на
незнайому частину.
Вправа
«Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням із
максимально доступною швидкістю. За командою «Блискавка» дитина
читає з прискоренням протягом 20 секунд, надалі тривалість збільшують до 2-х
хвилин.
Вправа
«Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються
читати мовчки, стежити та встигати за дорослим.
Вправа
«Хто швидше?». На стіл кладуть картки зі статтею. Потрібно знайти конкретне
речення в одній із карток , « ковзаючи »
очима по тексту .
Вправу
«Губи» використовують із метою чіткого розмежування дітьми читання мовчки
та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при
читанні. За командою « Читати мовчки»
діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губів.
Таким
чином, батьки можуть вибрати одну з форм або
чергувати перелічені форми та методи роботи, щоб постійно підтримувати
інтерес до читання молодшого школяра.
Отже, дитяче
читання - це не тільки завдання педагогів з навчання дітей елементарних навичок
читання, це не тільки завдання батьків зацікавити дитину якимись художніми
творами, це не тільки завдання бібліотекарів показати кращі книги, справа йде
набагато складніше. Читання дітей - це ключ до життя в інформаційному
суспільстві.
Комментариев нет:
Отправить комментарий