Спільна робота бібліотекаря і вчителя із залучення дітей до систематичного читання
         Результатом плідної спільної праці педагогів і бібліотекаря стали уроки спілкування, які проводяться з учнями молодших класів. Учителеві це допомагає ефективніше прилучати дітей до активного самостійного читання, дозволяє навчати дітей працювати з книгою; розширює коло їхніх інтересів, полегшує виховання у дітей шанобливого ставлення до такого значного культурного досягнення людства, як книга, нарешті, в бібліотеці можна провести нестандартний інтегрований урок. Співпраця бібліотекаря з учителем сприяє точнішому виявленню читацьких інтересів, тісному контакту з дітьми для подальшої індивідуальної роботи, можливість спільного проведення масової роботи з пропаганди книги, творчості діячів літератури, народних традицій тощо. Від тісної співпраці бібліотекаря та вчителя початкових класів великою мірою залежить те, чи стануть діти активними читачами, чи полюблять книжку.
В роботі використовуємо різні форми роботи, а саме: виставки літератури під час проведення уроків позакласного читання, екскурсії «Рада знайомству, мій юний читачу!», творчі роботи учнів, аналіз читання, свято Букваря, посвята в читачі, анкетування читачів різних вікових груп, тиждень дитячого читання. Також на заняттях використовуємо презентації, переглядаємо відеоролики, прослуховуємо казки з електронних бібліотек.
З дітьми також цікаво проводити проектні роботи. Так з учнями 3-го класу у 2014-2015 н.р. був проведено проект «Давай товаришувати книгами». У класі виділили поличку для улюблених книг, які діти принесли із дому. В спеціальний журнал записували, скільки книг прочитала дитина і яких. Цей проект проходив у декілька етапів, з якими ви маєте можливість ознайомитися в додаткі 2.  Проаналізувавши читання дітей можна сказати, що до проекту в цьому класі постійно читало 40% учнів, на кінець року 80%. Також розширився кругозір читання. Діти більше стали звертатися до читання енциклопедичних видань. Успіх проекту залежить від співпраці вчителя початкових класів і шкільного бібліотекаря.(Додаток 2)
Вчителі початкових класів спільно з бібліотекарем знайомлять дітей з доступними творами в усій їх різноманітності та привабливості і, крім того, забезпечують такі уроки матеріалами, які активізують цілеспрямовану мовленнєву діяльність учнів, використовуючи різні форми роботи – це і  драматизація, і декламація, і літературна гра, подорожі сторінками найрізноманітніших книжок. А це, безперечно, впливає на розвиток    мовлення, образного мислення, уяви, культури сприймання художніх творів, збагачує почуття, сприяє формуванню дитячого колективу й активно готує до майбутньої самостійної читацької діяльності, до потреби звертатися до художньої чи навчальної книжки.
Пріоритетним напрямком спільної діяльності педагогів і бібліотеки є виховання інформаційно-бібліографічної та читацької культури учнів. На початку року складається графік і план проведення бібліотечних і бібліографічних занять. План передбачає поступове отримання та поглиблення учнями знань про книгу й роботу бібліотеки. Бібліотечні уроки проводяться у різних формах. Ефективними є практичні заняття, самостійна  робота учнів, робота в групах. Наприкінці навчального року проводяться підсумкові заняття. Форми підсумкових занять можуть бути різноманітними: вікторини, подорожі, анкетування. Для дітей проводимо майстерклас з виготовлення   закладки для книжок. Проводимо уроки присвячених видатним людям України.
Таким чином, спільні зусилля педагога і бібліотекаря мають добрі наслідки для гармонійного розвитку дитини. Дитина вчиться не тільки прочитувати книгу, а і співставляти її з своїми ділами, думками, вчинками.

Комментариев нет:

Отправить комментарий