Спільна робота бібліотекаря і вчителя із
залучення дітей до систематичного читання
Результатом плідної спільної праці
педагогів і бібліотекаря стали уроки спілкування, які проводяться з учнями
молодших класів. Учителеві це допомагає ефективніше прилучати дітей до
активного самостійного читання, дозволяє навчати дітей працювати з книгою; розширює
коло їхніх інтересів, полегшує виховання у дітей шанобливого ставлення до
такого значного культурного досягнення людства, як книга, нарешті, в бібліотеці
можна провести нестандартний інтегрований урок. Співпраця бібліотекаря з учителем
сприяє точнішому виявленню читацьких інтересів, тісному контакту з дітьми для
подальшої індивідуальної роботи, можливість спільного проведення масової роботи
з пропаганди книги, творчості діячів літератури, народних традицій тощо. Від
тісної співпраці бібліотекаря та вчителя початкових класів великою мірою
залежить те, чи стануть діти активними читачами, чи полюблять книжку.
В роботі використовуємо різні форми роботи, а
саме: виставки літератури під час проведення уроків позакласного читання,
екскурсії «Рада знайомству, мій юний читачу!», творчі роботи учнів, аналіз
читання, свято Букваря, посвята в читачі, анкетування читачів різних вікових
груп, тиждень дитячого читання. Також на заняттях використовуємо презентації,
переглядаємо відеоролики, прослуховуємо казки з електронних бібліотек.
З дітьми також цікаво проводити проектні роботи.
Так з учнями 3-го класу у 2014-2015 н.р. був проведено проект «Давай товаришувати книгами». У класі виділили поличку для улюблених книг, які діти принесли із дому. В
спеціальний журнал записували, скільки книг прочитала дитина і яких. Цей
проект проходив у декілька етапів, з якими ви
маєте можливість ознайомитися в додаткі 2. Проаналізувавши читання дітей
можна сказати, що до проекту в цьому класі постійно читало 40% учнів, на кінець
року 80%. Також розширився кругозір читання. Діти більше стали звертатися до
читання енциклопедичних видань. Успіх проекту залежить від співпраці вчителя
початкових класів і шкільного бібліотекаря.(Додаток 2)
Вчителі початкових класів спільно з бібліотекарем
знайомлять дітей з доступними творами в усій їх різноманітності та
привабливості і, крім того, забезпечують такі уроки матеріалами, які
активізують цілеспрямовану мовленнєву діяльність учнів, використовуючи різні
форми роботи – це і драматизація, і
декламація, і літературна гра, подорожі сторінками найрізноманітніших книжок. А
це, безперечно, впливає на розвиток
мовлення, образного мислення, уяви, культури сприймання художніх творів,
збагачує почуття, сприяє формуванню дитячого колективу й активно готує до
майбутньої самостійної читацької діяльності, до потреби звертатися до художньої
чи навчальної книжки.
Пріоритетним напрямком спільної діяльності педагогів
і бібліотеки є виховання інформаційно-бібліографічної та читацької культури учнів.
На початку року складається графік і план проведення бібліотечних і
бібліографічних занять. План передбачає поступове отримання та поглиблення
учнями знань про книгу й роботу бібліотеки. Бібліотечні уроки проводяться у
різних формах. Ефективними є практичні заняття, самостійна робота учнів, робота в групах. Наприкінці
навчального року проводяться підсумкові заняття. Форми підсумкових занять
можуть бути різноманітними: вікторини, подорожі, анкетування. Для дітей проводимо майстерклас
з виготовлення закладки
для книжок. Проводимо уроки присвячених видатним людям України.
Таким чином, спільні зусилля педагога і
бібліотекаря мають добрі наслідки для гармонійного розвитку дитини. Дитина вчиться не тільки прочитувати книгу, а і
співставляти її з своїми ділами, думками, вчинками.
Комментариев нет:
Отправить комментарий